WEEKLY BITES - Creamy chicken zoodles

1/10/2016





Arra gondoltam, hogy a WEEKLY BITES januári receptjei szóljanak mind a tésztáról, hiszen az ünnepek alatt talán ebből ettünk a legkevesebbet a sok hagyományos karácsonyi étel között. Viszont nem klasszikus tésztaételekkel készültem, hanem igyekeztem egészségesebb verziókkal előrukkolni. Ma tésztát cukkinivel helyettesítettem, ami nem csak finom, de evés után nem kell rosszul éreznünk magunkat, amiatt, hogy épp most faltunk be egy hatalmas adag szénhidrátot :)

I thought that the January WEEKLY BITES posts should be all about pasta, since this was probably something we didn't get too much of during the holidays. However, i'm not showing you some classic pasta dishes, i tried to find some healthier options instead. Today i replaced noodles with zoodles, which is not only delicious, but you won't have to feel bad after eating a whole bowl of carbohydrates :)


 Hozzávalók - Ingredients

2 nagy cukkini - 2 large zucchinis
4 paradicsom - 4 tomatoes
400 ml főzőtejszín - 300 ml cream
700 g csirkemell - 700 g chicken breast
110 g sajt - 110 g cheese
4 gerezd fokhagyma - 4 cloves garlic
só, bors - salt, pepper


A csirkemellet vágjuk csíkokra, sózzuk, borsozzuk majd serpenyőben, kevés olíva olajon pirítsuk barnára. A 'zoodle' készítővel formáljunk tésztát a cukkiniből és tegyük félre.

Cut the chicken into strips, add salt and pepper and fry on a small amount of olive oil until golden brown. Use a zoodle maker to transform the zucchini into noodles and set aside.


Kockázzuk fel a paradicsomot majd az összetört fokhagymával adjuk a kész csirkemellhez.

Cube the tomatoes and add to the chicken with the crushed garlic.


Kb. 3 perc után adjuk hozzá a tejszínt és a kedvenc reszelt sajtunkat. Én ementálit használtam. 

After about 3 minutes add the cream and your favourite shaved cheese.



Kevergessük kb. 5 percig majd adjuk hozzá a cukkinit. 6-8 percig főzzük, amíg a cukkini megpuhul és készen is vagyunk!

Stir for about 5 minutes and add the zucchini. Cook for 6-8 minutes until the zucchini softenes and we're done!





*Pár száz forintért hozzájuthattok a 'zoodle maker' nevű kis konyhai eszközhöz, amivel könnyen ilyen cukkini tésztát tudtok csinálni. Az enyémet ebay-ről rendeltem.

*You can get a zoodle maker for a pretty cheap price, which will transform your zucchini into noodles. I got mine on ebay.

You Might Also Like

8 megjegyzés

  1. húúúúú de ennék egy tálkával!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jajj most jutottam ide, hogy válaszoljak :) ha jöttök csinálok majd! :)

      Törlés
  2. Ez nagyon jó! Kipróbálom majd :)

    VálaszTörlés
  3. Jól hangzik :) meg akartam kérdezni, hogy hol lehet ilyen zoodle készítőt kapni, de erre is választ kaptam :)

    VálaszTörlés